Sådan kan du få din dagligdag til af fungere med træning

112
Atlet laver tungt luft

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det kan være svært i en travl hverdag at sørge for at få den rigtige mængde træning ind i planen og dermed ender det oftest med at det er noget af det der bliver droppet når tiden er knap. Det er selvfølgelig synd at man ikke kan holde sin krop sund og rask og gøre hvad man kan for at udvikle kroppen samtidig med at man får en dagligdag til at fungere. Men måske er der alligevel noget du kan gøre. Vi har i hvert fald forsøgt at samle vores tips til træning i en travl hverdag her:

Lav hjemmetræning

Du kan enten lave dit eget eller finde et program på nettet hvor man kommer igennem hele kroppen på ganske kort tid. Med et kort intensivt program får du både trænet din kondition og dine muskler. Efter noget tid kan det endda være at du kan gå op i antallet af øvelser du laver i forbindelse med din styrketræning. Det behøves ikke tage meget mere end 15 til 20 minutter og efter det er du godt svedig. Hvis du får ondt i benene efter ind træning kan du overveje at bruge kompressions støvler i din restitution

Tag cyklen mere

Det er selvfølgelig ikke alle der har den mulighed at de kan tage cyklen på arbejde, men hvis man ikke har mere end en 5-7 kilometer på arbejde så kan det godt svare sig at tage cyklen og dermed kan du få god motion allerede der. Det kan også være at du skal til at overveje at cykle når du skal ud og handle eller måske endda gå i stedet så du kan have mere med. Så får du også trænet armene godt når du skal bære på poserne hjem igen

Tag en lang gåtur

At tage en lang gåtur når man har fri kan frigive meget energi til hjernen at man pludselig får mere energi og føler man har flere timer i dagen. Det kan endda være du kan lokke din børn med og dermed få lidt kvalitetstid med dem inden der skal laves aftensmad.