Har du svært ved at få tilpasset motion til din dagligdag? Sådan gør du

90

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Du ved nok, at det er en god idé at få pulsen op hver dag, men at gøre det i praksis er den svære del. Ofte går dagene med de samme rutiner og gøremål, og man siger til sig selv, at man begynder på den nye sunde vane i morgen. Får du dog aldrig startet på din sunde vane, og synes du, at det er svært at få motion til at passe ind i din dagligdag – så kan du her få inspiration og gode råd til, hvordan det kan lade sig gøre, uden at du skal bruge meget tid på at planlægge dine daglige dine rutiner.

Motion er motion – det behøver ikke at føles som en pligt

Motion kan hurtigt komme til at føles som en pligt, og det er dér, hvor man har en tendens til at udskyde det. Hvis det ikke føles som en pligt, kommer det mere naturligt, og du vil derved associere det med noget positivt i stedet. Eksempelvis kan du droppe bilen og hoppe på cyklen i stedet, når du skal til og fra arbejde, hente børn eller handle ind. På den måde får du motion, som du ikke ville have fået, hvis du havde taget bilen, og det er motion, som du ikke umiddelbart vil tænke så meget over – det er blot noget, man gør.

Inkorporer motion i din arbejdsdag

Har du for langt til arbejde eller til det nærmeste supermarked, kan du med fordel inkorporere motion i din arbejdsdag i stedet. Du kan nemlig investere i en smart kontorcykel, som kan hjælpe dig med motionen, når du arbejder. Med en kontorcykel slår du altså to fluer med ét smæk, og du vil derved have mere tid, når du kommer hjem, når du ikke behøver at skulle ned i det lokale fitnesscenter eller ud i løbeskoene.